olvasási idő 3 perc
2024. július 25.
Sikeresen lezárult az AgroVIR rendszer legnagyobb hazai implementációs projektje a Bonafarm Csoportnál
2024 júniusában hivatalosan átadásra került az AgroVIR rendszer a Bonafarm Csoport számára, ezzel az AgroVIR Kft. leghosszabb ideig tartó, legösszetettebb projektje zárult le. Az implementációs projekt 2021-ben kezdődött el, 3,5 évig tartott. Több egyedi funkcióval kiegészített rendszer került kialakításra, hogy a cégcsoport minden adatrögzítési igényét, és a már meglévő magas színvonalú és precíz IT ügyvitelét kiszolgálja a szoftver.
A Bonafarm Csoport Magyarország egyik vezető élelmiszergazdasági vállalatcsoportja. A Bonafarm Csoport élenjár a digitális eszközök és megoldások használatában a termelésben és a háttérfolyamatok kezelésében is. A cégcsoporthoz tartozó több, különböző tevékenységet folytató mezőgazdasági cég nyilvántartása és a termelés során beérkező adatok kezelése rendkívül nagy feladat. Az adminisztratív folyamatok telephelyenként, termelési egységenként változó módon kerülnek megvalósításra, ezek a folyamatok jelentik a legnagyobb kihívást egy ekkora cégcsoport számára. A már meglévő technológiák fejlesztése céljából döntöttek az AgroVIR implementációja mellett.
Mivel a cégcsoport egyedi és komplex ügyviteli folyamatokkal rendelkezik több egyedi fejlesztési igény is felmerült a rendszer bevezetése és használata során. Többek között emiatt került megvalósításra Magyarországon elsőként az AgroVIR és az SAP rendszerek integrációja. Ez a fejlesztési projekt azért egyedülálló, mivel a két rendszer között a valós idejű és két irányú adatmegosztást még nem valósították meg hazánkban. Az SAP rendszere biztosítja az AgroVIR rendszerének alapjául szolgáló törzsadatokat, míg az AgroVIR rendszerében történő készletmozgások és munkaműveleti teljesítmények rögtön megjelennek az SAP rendszerében is, így az adminisztrációs idő felére csökkenthető. Korábban több hétig is eltartott mire az adatokból elemzések készülhettek és értékelhetővé vált a teljesítmény. Az AgroVIR bevezetése a közvetlen adatkapcsolatnak köszönhetően lehetővé teszi a napi szintű kontrollt, naprakészebb vezetői döntéseket.
Ezen kívül az AgroVIR felületére érkeznek be a flottakövető rendszer valós idejű adatai is. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy azonnal lássuk a cég valamennyi munkagépének adatát, például üzemanyagfelhasználást, üzemóra állást. A több rendszer adatmegosztásának létrejötte jelentősen csökkenti az adminisztratív terheket egy ekkora cégcsoportnál.
A cégcsoport esetében a Benchmark szolgáltatás is használatba került, lehetővé téve ezzel, hogy összehasonlítsák teljesítményüket más, hasonló méretű, AgroVIR-t használó gazdaságokkal, versenytársakkal. A termék lehetőséget nyújt arra, hogy az adott cégcsoport megfigyelje versenytársaihoz képest milyen munkafolyamatokat milyen költségszinten végeznek, beszerzési áraik hogyan alakulnak. Ez a szolgáltatás rávilágíthat a cégcsoport erősségeire és fejlesztendő területeire, így segítséget nyújt a termelés optimalizálásban.
Az AgroVIR és Bonafarm Csoport közötti sikeres együttműködés példaértékű lehet más agrárvállalkozások számára is. A rendszer bevezetése és az egyéni specifikációk elkészítése évekig tartó folyamat volt, viszont elengedhetetlen lépés volt a cégcsoport fejlődéséhez és versenyképességének erősítéséhez.